PARTNERZY PORTALU

Chińczycy najtańsi do budowy odcinka Via Carpatia. Chcą ponad miliard złotych

Sześć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy Fot. Shutterstock.com

Sześć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy – poinformował we wtorek Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału GDDKiA. Trasa jest częścią szlaku Via Carpatia.

Wysocki dodał, że inwestycją zainteresowane są zarówno firmy polskie i zagraniczne.

W przetargu najniższą ofertę złożyła firm China Harbour Engineering Company LTD na kwotę niemal 1,2 mld zł brutto. Najwyższą zaś ofertę złożyło konsorcjum firm z liderem Porr na kwotę ponad niemal 3,2 mld zł brutto.

Budżet zamawiającego ustalono na 1,77 mld zł brutto. Pozostali oferenci to (ceny brutto): konsorcjum Mostostal Warszawa, Acciona Construccion (2,23 mld zł), konsorcjum Metrostav Polska, Metrostav (2,40 mld zł), konsorcjum Strabag, Strabag AG (2,56 mld zł), konsorcjum Budimex, Gülermak Ağir Sanayi Inşaat ve Taahhüt, Gülermak sp. z o. o. (2,81 mld zł).


Wysocki dodał, że odcinek Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy realizowany będzie w systemie "projektuj - buduj" co oznacza, że wykonawca będzie miał możliwość optymalizacji rozwiązań zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2025.

Odcinek będzie miał ponad 10 km, w ramach jego budowy powstanie też m.in. tunel o długości ok. 2 km, pięć estakad, dwa wiaduktów nad S19 oraz trzy przejścia dla zwierząt i jeden przejazd pod S19. W ramach umowy wykonany zostanie także węzeł Babica.

Wysocki przypomniał, że budowa odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy jest częścią dużego zadania, jakim jest realizacja międzynarodowej trasy Via Carpatia. "Obecnie na Podkarpaciu w realizacji jest ponad 54 km S19, kolejne 85 km jest w przygotowaniu. Natomiast kierowcy mogą korzystać już z ponad 30 km tej trasy na odcinku od Sokołowa Małopolskiego do Rzeszowa" - powiedział.

Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo długość ok. 169 km.

Droga ekspresowa S19 ma stać się główną trasą komunikacyjną na kierunku północ - południe we wschodniej części kraju. Ma przebiegać od przejścia z Białorusią w Kuźnicy do granicy ze Słowacją w Barwinku.

Ma być też częścią międzynarodowej trasy Via Carpatia, która przebiegać będzie z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji.

×
EEC Trends: poznaj megatrendy decydujące o przyszłości gospodarki, szansach rozwojowych i jakości życia. Osiem zróżnicowanych tematycznie i formalnie sesji, od dynamicznych debat poprzez indywidualne rozmowy na scenie po prezentacje dobrych praktyk i case studies. Już 25 lutego w Warszawie. Zarejestruj się!

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Chińczycy najtańsi do budowy odcinka Via Carpatia. Chcą ponad miliard złotych

  • Nho 2020-02-05 21:31:09
    Budować trzeba i to już. Później będzie tylko drożej. Budować ale tak by nie szukać zaraz ponownie wykonawcy lub na nowo ogłaszać przetarg. Wtedy molochy się wzbogacają dając X2 za to samo. 1,2mld daje do myślenia czy goście w ogóle mają poczucie cen rynkowych w Polsce. No nie. Więc out.
  • Lekarz 2020-02-05 15:39:44
    Chyba wszyscy w China Harbour przy składaniu tej oferty mieli gorączkę koronawirusa. Zalecam izolatkę na 2 tygodnie.
  • rrr 2020-02-05 11:43:52
    Już Chińczycy budowali drogę najtaniej na EURO 2012....miejmy nadzieję, że ta inwestycja się uda.
  • prc_ 2020-02-05 09:22:29
    Bardzo dobrze, że w końcu zaczyna się coś dziać w temacie. Informacje obudowie tej drogi krążyły od końca lat 90 jak nie wcześniej. Przecież budowa tej drogi znacząco zmniejszy ruch na drogach wojewódzkich i też wpłynie na zmniejszenie ruchu tranzytowego. Zresztą o czym mówimy... taka droga wpłynie tylko pozytywnie na jakość podróży i rozwój kraju. Temat niewydolnej A4 na wspomnianym w komentarzach odcinku Katowice-Kraków to całkiem osobny temat. Ta autostrada wg mnie wymaga rozbudowy do 3 pasów. Pozostaje sprawa 'tajnej' umowy między Stalexportem a Gddkia która uniemożliwia między innymi podniesienie klasy dróg towarzyszących a także ingeruje w jakąkolwiek rozbudowę tego odcinka.
  • Mgrinz 2020-02-04 21:46:54
    Ok fajnie a teraz pytanie... Po kij? Po kij? Po kij ta inwestycja? Wąskie gardło A4 od małopolski do Niemiec jest nie wydajne od lat! Bramki w Katowicach to jakaś kpina! Brakuje bramek do via toll. Brakuje pasów ruchu... To wstrzymuje rozwój gospodarczy! Wypadków coraz więcej! I nie jest tu wwiną prędkość kierowców tylko fakt że zmusza się ludzi spieszących się w pracy czy to osobówki czy tiry do kombinowania na Maxa bo czas to Piniondz.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.224.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!