PARTNERZY PORTALU

Auchan Polska chce otwierać 1-2 nowe hipermarkety każdego roku

Auchan Polska chce otwierać 1-2 nowe hipermarkety każdego roku
Fot. PTWP (Piotr Waniorek)
  • PTWP - Portal Spożywczy
    Autor: portalspozywczy.pl
  • Dodano: 17-04-2014 07:52

W ramach naszej strategii chcemy kupić kilka nieruchomości handlowych, w których działają sklepy Real. (....) chcemy otwierać 1-2 nowe sklepy co roku, może nie w roku 2015, ale potem na pewno co rok takie tempo uda się utrzymać - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska.

Trzy lata temu w wywiadzie dla serwisu www.portalspozywczy.pl mówił Pan, że Auchan ma grunty pod ok. 50-60 nowych obiektów, tymczasem po przejęciu Reala macie w Polsce już prawie 80 sklepów. Czy jest szansa na 100 lub więcej obiektów Auchan w naszym kraju?

- Żeby osiągnąć taką skalę 100 hipermarketów Auchan w Polsce, potrzebowalibyśmy dokonać kolejnych przejęć, a nie wiem, czy UOKiK by na to pozwolił. Decyzja Urzędu dała sygnał do zatrzymania konsolidacji na rynku hipermarketów. Jej konsekwencją jest strata wartości wielu centrów handlowych, w których najemcami są hipermarkety. Coraz trudniejsze będzie zrobienie transakcji w formacie hipermarketów bez możliwych ograniczeń ze strony UOKiK, a tym samym trudno będzie podnosić konkurencyjność hipermarketów o w konsekwencji zwiększyć ich atrakcyjność dla klientów. To ewidentnie wpłynie na spadek wartości nieruchomości. W ramach naszej strategii chcemy kupić kilka nieruchomości handlowych, w których działają sklepy Real.

Właściciele obiektów są zainteresowani takim rozwiązaniem?

- W przypadku wielu sklepów Real powierzchnie są dzierżawione, natomiast Auchan woli otwierać sklepy we własnych centrach handlowych. Będzie to możliwe, bo już w tej chwili jest kilka funduszy, które chętnie sprzedadzą nam swoje nieruchomości. Tak jak wspominałem, dla Auchan posiadanie większości naszych centrów handlowych, w którym głównym najemcą ma być nasz hipermarket, jest fundamentem strategii rozwoju.

Jak wyglądają nakłady, plany inwestycyjne na najbliższe lata - po wyłączeniu oczywiście nakładów na remodeling i rebranding sklepów Real?

- Auchan jest siecią globalną, w związku z czym globalnie mamy takie samo tempo rozwoju inwestycji. Chodzi o 1-2 nowe sklepy co roku, może nie w roku 2015, ale potem na pewno co rok takie tempo uda się utrzymać. Sklepy Real będą same szukać samofinansowania dla rebrandingu. Jedną z możliwości jest kupno nieruchomości, w której działa dany sklep od funduszu, który jest właścicielem galerii lub centrum handlowego. Może chodzić zarówno o fragment nieruchomości, jak i o cały obiekt.

To realne?

- Cześć funduszy może sprzedać posiadane nieruchomości, ponieważ niektóre obiekty handlowe są w kryzysie. Właściciele skarżą się, że ich obiekty nie mają odpowiedniej liczby klientów. To oznacza, że są też możliwości negocjacji. Jeżeli więc rozmowy będą przebiegać pomyślnie, to Auchan będzie mógł się wzmocnić pod względem zwiększenia swojego portfolio nieruchomości w Polsce. Nasza strategia polega na tym, aby mieć jak najlepsze warunki i być najlepszym dyskonterem dla naszych klientów.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Auchan Polska chce otwierać 1-2 nowe hipermarkety każdego roku

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.12.229
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!