PARTNERZY PORTALU

Decyzja UOKiK ws. Reala może mieć poważne konsekwencje dla handlu w Polsce

Fot. Staszewski/wikimedia, licencja Creative Commons
  • PTWP - Portal Spożywczy
    Autor: portalspozywczy.pl
  • Dodano: 04-04-2014 09:10

Wydana przez UOKiK decyzja w sprawie przejęcia sieci Real przez Grupę Auchan (…) w praktyce może zablokować dalszą konsolidację rynku hipermarketów w Polsce - mówią w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska.

Auchan przejmując Real zablokował możliwość dalszej konsolidacji rynku hipermarketów w Polsce.

Francois Colombie: To nie my zablokowaliśmy tę możliwość, ale zrobił to UOKiK podejmując taką, a nie inną decyzję. Akceptujemy decyzję urzędu, jednak nie do końca mogę się z nią zgodzić. Myślę, że konsekwencje tej decyzji będą skrupulatnie analizowane przez wszystkich graczy na rynku handlowym.

Decyzja o segmentacji rynku na hiper-, supermarkety i dyskonty nie przystaje do sytuacji rynkowej. Nie jest prawdą, że jedynie hipermarkety konkurują między sobą. Nie można powiedzieć, że hipermarkety nie wpływają na dyskonty, a dyskonty nie wpływają na hipermarkety, bo tak nie jest - każdy z formatów bardzo mocno oddziałuje na sytuację innego formatu sklepów, wszystkie formaty bezpośrednio ze sobą konkurują.

Dobrym przykładem jest sieć Real. Warto przypomnieć, że kupione przez nas sklepy Real w ciągu ostatnich lat straciły bardzo wielu klientów, m.in. ze względu na dynamiczną ekspansję mniejszych formatów, sieci dyskontów takich jak Biedronka, Lidl, Netto, czy sieci supermarketów Stokrotka, Polomarket i Intermarche. Jednocześnie we wszystkich naszych lokalizacjach walczymy o klienta z Biedronką, Lidlem i z innymi. Nasza obecna strategia zakłada, że musimy odzyskać klientów, których straciły w ciągu ostatnich lat sklepy Real, a jednocześnie chcemy zdobyć nowych klientów.

To dyskonty odbierają najwięcej klientów hipermarketom?

Francois Colombie:
Pokazuje to każdy raport, spośród tych przygotowanych przez największe instytucje analizujące rynek. UOKiK analizując transakcję i wydając warunkową decyzję ws. przejęcia sieci Real przez Auchan stwierdził zupełnie coś innego. Co ciekawe, urząd podzielił rynek handlowy na segmenty. UOKiK analizował głównie wpływ hipermarketów na hipermarkety, a pominął wpływ dynamicznego rozwoju sieci dyskontowych i supermarketów na sytuację hipermarketów, uznając, że formaty bezpośrednio ze sobą nie konkurują.

O tym, jakie dalsze konsekwencje dla sektora handlu w Polsce będzie decyzja UOKiK ws. Auchan-Real i jakie skutki dla sieci będzie mieć dość długi czas, jaki UOKiK potrzebował na wydanie decyzji czytaj w serwisie www.portalspozywczy.pl

×
EEC Trends: poznaj megatrendy decydujące o przyszłości gospodarki, szansach rozwojowych i jakości życia. Osiem zróżnicowanych tematycznie i formalnie sesji, od dynamicznych debat poprzez indywidualne rozmowy na scenie po prezentacje dobrych praktyk i case studies. Już 25 lutego w Warszawie. Zarejestruj się!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Decyzja UOKiK ws. Reala może mieć poważne konsekwencje dla handlu w Polsce

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.195.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!