PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Electric cars will not save cities. Let’s focus on an overhead railway and subway

Autor: Piotr Myszor
28-02-2019 12:01
Electric cars will not save cities. Let’s focus on an overhead railway and subway

Today's agglomerations need solutions such as metro or Monorail - says Slawomir Nalewajka, president of Bombardier Transportation ZWUS Polska

Photo: PTWP

Half of the world's population lives in large agglomerations. Electromobility will save urban transport, but an e-car will not bring rescue. In that case, an e-bus or a tram? Or maybe an overhead railway?

  • Streets that can no longer be widened, tracks that are too large for a narrow centre - these are real brakes of urban transport. The goal would be public transport that does not use urban streets.
  • According to President of Sosnowiec Arkadiusz Checinski, individually used vehicles will still cause traffic. Cities need better public transport.
  • Today's agglomerations need solutions such as metro or Monorail - says Slawomir Nalewajka, president of Bombardier Transportation ZWUS Polska.
Rail transport specialists argue that electric cars will not save cities - they will eliminate one (exhaust fumes) and reduce another (noise) inconvenience. And that's not all...

- Individually used vehicles will still cause traffic. Cities need better public transport - said Arkadiusz Checinski, President of Sosnowiec, during a recent meeting held within the framework of Civil Dialogue, in which he participated together with Elzbieta Bienkowska, EU Commissioner, and Marcin Korolec, CEO of Electric Vehicles Promotion Foundation.

Communication without streets


In the modern city, mobility is a necessity and the main trend that is in conflict with the rational management of scarce space. Streets that can no longer be widened, tracks that are too large for a narrow centre - these are real brakes of urban transport.

The goal would be public transport that does not use urban streets. In this case, trams are not the solution, because their rails cover valuable surface, and the vehicles themselves are one of the elements of urban traffic that is prone to collisions. Metro or rail vehicles, with tracks placed on overpasses, seem to be a better solution.

The Bombardier company, with Polish branch in Katowice, in the Upper Silesian-Zaglebie Metropolis which controls Sosnowiec, strives to interest GZM, but also other Polish cities, with the system called Monorail.

Half of the world's population lives in large agglomerations. And this tendency is deepening. Soon most of Polish citizens will also live in metropolises and large cities.

- This entails the need to apply solutions that allow the transport of a large number of passengers in a short time - says Slawomir Nalewajka, president of Bombardier Transportation ZWUS Polska. Innovia Monorail 300 can run at a speed of up to 80 km/h and carry 40 thousand passengers per hour.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.25.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


27 619 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 218 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.