PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Facebook Watch podwoił liczbę dziennych użytkowników

Autor: PAP/JS
12-06-2019 18:58
Facebook Watch podwoił liczbę dziennych użytkowników

Obok stopniowego rozszerzania zasięgu reklam Facebook inwestuje w oryginalne treści wideo

(fot. pixabay.com)

Ze społecznościowej platformy wideo Facebook Watch codziennie korzysta już 140 mln użytkowników, czyli blisko dwukrotnie więcej, niż w grudniu ubiegłego roku - ogłosił w środę koncern Marka Zuckerberga. Firma zapowiedziała również nowe partnerstwa i funkcje.

Firma ogłosiła udostępnienie platformy Facebook Watch na całym świecie w sierpniu 2018 r.; rok wcześniej testowo uruchomiono ją w Stanach Zjednoczonych. Jak podano na oficjalnym blogu koncernu, z usługi przez co najmniej minutę dziennie korzysta ponad 140 mln użytkowników (ponad 720 mln miesięcznie) - w porównaniu do 75 mln w grudniu ubiegłego roku. Średnio odwiedzający spędzają na oglądaniu wideo ponad 26 minut na dobę (60,7 mln godz.).
Wraz z danymi Facebook zaprezentował w środę dalsze plany inwestycji w treści oryginalne oraz rozwoju partnerstw z międzynarodowymi wydawcami i nadawcami. Chodzi m.in. o rozszerzenie dostępności funkcji przerw reklamowych, umożliwiającej czerpanie zysków z zamieszczanych materiałów. Dotychczas obejmuje ona 17 języków i 43 kraje. Na liście tej nie ma Polski, jednak od środy znajdzie się na niej Kanada. W nadchodzących tygodniach funkcja obejmie ponadto materiały wideo po szwedzku i w czterech z języków stosowanych przez mieszkańców Indii i Pakistanu: pendżabskiego, kannada, telugu i marathi.

Czytaj też: Aplikacja Study Facebooka zapłaci użytkownikom za dane o ich nawykach

Obok stopniowego rozszerzania zasięgu reklam Facebook inwestuje w oryginalne treści wideo, m.in. adaptację "MTV's The Real World" oraz nowe programy i kontynuacje popularnych serii. Koncern ogłosił również współpracę z nadawcami - w tym niemieckim ProSiebenSat.1 i australijskim Seven Studios - oraz organizacjami sportowymi, jak Międzynarodowa Rada Krykieta. Zapowiedziano również nowe treści powstające za sprawą uruchomionego w marcu programu łączącego internetowych twórców z wydawcami.

Reuters ocenia, że działania koncernu z Menlo Park mają pozwolić mu na konkurowanie z najpopularniejszą internetową platformą wideo - należącym do holdingu Alphabet serwisem YouTube. Agencja zwraca uwagę, że w swoich inwestycjach Facebook wydaje się niezrażony naciskami ze strony regulatorów ze względu na swoje praktyki w zakresie moderowania treści ani narastającą krytyką roli, jaką filmy tworzone przez użytkowników odgrywają w radykalizacji poglądów odbiorców.

Na początku maja szefowa YouTube'a Susan Wojcicki ogłosiła, że platforma przekroczyła próg 2 mld użytkowników miesięcznie. Dziennie na oglądaniu wideo spędzają oni łącznie średnio 250 mln godzin.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.25.214.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


25 277 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 218 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.