PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Islamscy milenialsi są coraz bardziej łakomym kąskiem na odzieżowym rynku

Autor: wnp.pl (PIM)
06-03-2018 06:00 |  aktualizacja: 05-03-2018 21:47
Islamscy milenialsi są coraz bardziej łakomym kąskiem na odzieżowym rynku

Macy’' zdecydował się wprowadzić do sprzedaży wyroby Verona Collection, specjalizującej się w odzieży dla muzułmanek.

Fot. Verona Collection

Amerykańska sieć Macy's wprowadziła do swojej kolekcji hidżaby firmy Verona Collection, założonej przez nawróconą na islam fotografkę mody. Według szacunków rynek odzieży przeznaczonej dla muzułmanów sięgnie w 2022 roku 373 miliardów dolarów. Ekonomiczny potencjał odbiorców z krajów islamskich wciąż rośnie.

  • Według dorocznego badania State of Global Islamic Economy światowe wydatki związane ze stylem życia wyniosły 2 biliony dolarów.
  • Największe islamskie rynki w branży odzieżowej to Turcja, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Nigeria.
  • W Stanach Zjednoczonych wydatki muzułmanów na ubrania i usługi wyniosły w 2013 roku 5,4 mld dolarów.
Macy's zdecydowała się wprowadzić do sprzedaży wyroby Verona Collection, specjalizującej się w odzieży dla muzułmanek. Według Eda Burstella z domu handlowego Liberty of London muzułmanki od dawna były cichym celem handlu, ale nikt wcześniej nie zadeklarował tego tak bezpośrednio. Warto jednak chyba w wspomnieć o elastycznym hidżabie Nike, przeznaczonym dla islamskich zawodniczek czy ubranej w hidżab lalce Barbie wypuszczonej przez firmę Mattel.

Verona Collection została założona przez nawróconą na islam fotografkę mody Lisę Vogl, która miała trudności ze znalezieniem odzieży zgodnej z zasadami religii, ale przy tym szykownej i modnej. Podobne problemy miało więcej kobiet w bogatych krajach arabskich czy Malezji. Kolekcje na ich rynek zaczęły przygotowywać znane firmy, np. w roku 2016 kolekcję dla klientek z Bliskiego Wschodu wypuścili Dolce & Gabbana. Takie ubrania trafiały jednak głównie do krajów muzułmańskich.

W 2016 roku po raz pierwszy na wybiegu podczas New York Fashion Week pojawiła się modelka w hidżabie. Rok później podczas przeprowadzonej na Manhattanie imprezy Macy’s Workshop zaprezentowano hidżaby, które spotkały się z tak dużym zainteresowaniem amerykańskich klientek, że zdecydowano się wprowadzić je na stałe do oferty.
Fot. Verona Collection
Fot. Verona Collection
W mediach społecznościowych najwięcej zapytań dotyczących tzw. modest fashion, czyli skromnej islamskiej mody pochodziło z USA. Kolejne kraje to Indie, Nigeria, Indonezja i Bangladesz.

Według American Muslim Consumer Consortium na świecie żyją 2 miliardy wyznawców islamu, z czego 90 mln przypada na Amerykę Północną. Konsorcjum szacuje, że potencjał zakupowy tej grupy w 2013 roku wynosił około 100 mld dolarów. Wydatki na ubrania i usługi wyniosły wówczas 5,4 mld dolarów.

Zwykle myśląc o krajach muzułmańskich, bierzemy pod uwagę kilka krajów Bliskiego Wschodu, które najczęściej pojawiają się w czołówkach gazet, ale zrzeszająca państwa muzułmańskie Organizacja Współpracy Islamskiej (OIC) obejmuje 57 krajów z 4 kontynentów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


32 404 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

583 371 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.