Maklerzy będą rzetelniej informować klientów o produktach

Maklerzy będą rzetelniej informować klientów o produktach
Kodeks definiuje m.in. warunki i zasady przyznawania przez domy maklerskie zachęt i bonusów dla swoich klientów. Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Izba Domów Maklerskich przyjęła „Standardy w zakresie dobrych praktyk komunikacyjnych i działań marketingowych na rynku OTC instrumentów pochodnych”.

  • Przyjęte przez domy maklerskie zasady mają na celu budowanie świadomości klientów o rynku OTC
  • Kodeks definiuje również warunki i zasady przyznawania przez domy maklerskie zachęt i bonusów dla swoich klientów

- W trosce o ochronę polskich inwestorów przed nieuczciwymi praktykami na rynku forex przyjęliśmy określone standardy. Wprowadzenie kodeksu ma na celu edukację klientów na temat tego, jakich standardów oczekiwać od firm inwestycyjnych oferujących usługi na krajowym rynku - mówi Waldemar Markiewicz, Prezes Izby Domów Maklerskich.

Kodeks powstał w oparciu o praktykę rynkową krajowej branży w odpowiedzi na negatywne działania podmiotów, które nie podlegają polskiej jurysdykcji i przez nieuczciwe praktyki obniżają zaufanie do całego rynku. Przyjęte przez domy maklerskie zasady mają na celu budowanie świadomości klientów poprzez praktyczne uszczegółowienie ogólnych „Wytycznych dot. świadczenia usług maklerskich na rynku OTC instrumentów pochodnych” wydanych przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Domy maklerskie zrzeszone w IDM są świadome jakie znaczenie dla ochrony interesów klientów ma przekazywanie rzetelnych informacji o produktach dostępnych na rynku finansowym.

Standardy określają, w jaki sposób należy przedstawiać komunikaty o ryzyku inwestycyjnym, tak aby były one zrozumiałe. Zwracają także uwagę na umieszczanie komunikatów w widocznym miejscu na stronie internetowej, wykorzystanie odpowiedniej wielkości i koloru czcionki oraz przeznaczenie określonej powierzchni reklamowej na zamieszczenie komunikatu o ryzyku (minimum 15 proc.).

Dodatkowo przy formułowaniu przekazów marketingowych domy maklerskie dostosowują język przekazu, do określonego kanału komunikacji oraz jego adresatów. Komunikaty w masowych środkach przekazu kierowane do ogółu klientów, którzy potencjalnie nie są zainteresowani tematyką finansową, wykorzystują zrozumiałe słownictwo oraz skupiają się na cechach instrumentu finansowego, które są przystępne dla ich adresata. Co ważne, polskie firmy inwestycyjne świadomie unikają także stosowania agresywnego przekazu marketingowego oraz posługiwania się natarczywymi technikami sprzedaży do niezainteresowanych ich ofertą osób.

Kodeks definiuje również warunki i zasady przyznawania przez domy maklerskie zachęt i bonusów dla swoich klientów. Oferowanie świadczeń trudno osiągalnych, wręczanie wirtualnych depozytów lub opóźnianie opłat jest działaniem niezgodnym ze standardami działania polskich firm inwestycyjnych.

W celu weryfikacji ich poprawności, komunikaty marketingowe podlegać będą autoryzacji w wewnętrznych działach compliance. Podczas autoryzacji sprawdzane będzie, czy komunikacja marketingowa jest rzetelna, zrozumiała i nie wprowadza w błąd potencjalnych adresatów.

 

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Maklerzy będą rzetelniej informować klientów o produktach

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.16.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!