PARTNERZY PORTALU

Napędy cykloidalne

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Jacek Kęsy*
  • Dodano: 14-12-2000 00:00

Najnowocześniejsza technologia zazębienia cykloidalnego eliminuje lub w poważnym stopniu ogranicza wszelkie niedoskonałości klasycznych układów napędowych. Stosowana od lat w produktach Sumitomo Heavy Industries (w Europie Sumitomo Cyclo Europe) z wielkim powodzeniem zyskuje sobie uznanie również na rynku polskim.

Działanie przekładni cykloidalnej, w znacznym uproszczeniu, polega na napędzaniu mimośrodem odpowiednio ukształtowanych tarcz krzywkowych. Te z kolei zazębiając się z umieszczonymi w korpusie wałeczkami wykonują ruch obrotowy o kierunku przeciwnym do obrotów mimośrodu z prędkością zredukowaną. Wypadkowa ruchu dwu tarcz, odbierana przez zespół sworzni, przenosi się na wał wyjściowy. Efektem końcowym jest uzyskanie płynnego, pozbawionego wszelkich zakłóceń ruchu obrotowego. Jedynym elementem szybkoobrotowym jest wałek wejściowy z mimośrodem.
Do podstawowych zalet przekładni cykloidalnych zaliczyć można:
- wysoką niezawodność działania popartą długimi okresami eksploatacji-
- odporność na chwilowe przeciążenia udarowe do 500% znamionowego momentu obrotowego. Cecha ta wynika z budowy wewnętrznej gwarantującej jednoczesne zazębienie 30% "zębów" na każdej z tarcz-

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Napędy cykloidalne

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.4.127
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!