PARTNERZY PORTALU

Poczta Polska zakończyła wdrażanie nowoczesnego oprogramowania

Poczta Polska zakończyła wdrażanie nowoczesnego oprogramowania
Główne korzyści biznesowe wynikające z wdrożenia Microsoft Dynamics w Poczcie Polskiej to zmniejszenie kosztów operacyjnych firmy Fot. shutterstock

Poczta Polska zakończyła proces wdrożenia nowoczesnego oprogramowania Microsoft Dynamics AX, dzięki któremu będzie mogła rozwijać swoje usługi oraz usprawnić procesy finansowo-księgowe - poinformowano w środę w komunikacie.

  • Obecnie system obsługuje około 10 mln transakcji księgowych miesięcznie, a w szczytowych okresach zapewnia księgowanie około 1 mln transakcji dziennie.
  • Zarządzanie wszystkimi zdarzeniami księgowym dotyczy ponad 1 mln środków trwałych.
  • Ponadto system został rozbudowany o mechanizmy umożliwiające generowanie jednego z największych plików kontrolnych JPK w kraju - 32 tys. stron za jeden miesiąc rozrachunkowy.


Decydując się na wdrożenie systemu Microsoft Dynamics AX, spółka postawiła na rozwój strategii cyfrowej transformacji, która obejmuje zarówno usługi, jak i działalność operacyjną. Rozwiązanie integruje się z 26 innymi systemami, już działającymi w przedsiębiorstwie i pozwala na sprawniejsze działanie 1,3 tys. użytkowników systemu.

Głównym celem było usprawnienie procesów księgowych, ujednolicenie źródeł danych oraz automatyzacja pracy poprzez integrację systemu finansowo-księgowego z systemami dziedzinowymi. Wprowadzenie Microsoft Dynamics AX umożliwiło wdrożenie nowoczesnego oprogramowania, zapewniającego m.in. możliwość wykorzystania centralnej bazy kontrahentów i rejestru umów oraz optymalizację zarządzania finansami spółki czy rozszerzonego raportowania business intelligence (z wykorzystaniem analityki biznesowej).

"Do zarządzania jednym z największych przedsiębiorstw w Polsce niezbędne są rozwiązania, które ułatwiają podejmowanie właściwych decyzji. Ważne jest także, by oferowały one odpowiedni poziom bezpieczeństwa, kontroli nad kosztami oraz minimalizowały wymagany nakład pracy potrzebny do utrzymania infrastruktury. Strategia firmy zakłada aktywne wykorzystanie technologii cyfrowych, dzięki czemu umocni się pozycja Spółki na rynku" - zaznaczył członek zarządu w Poczcie Polskiej Tomasz Dąbrowski..

Główne korzyści biznesowe wynikające z wdrożenia Microsoft Dynamics w Poczcie Polskiej to zmniejszenie kosztów operacyjnych firmy, oszczędność czasu poprzez automatyzację pracy, poprawa efektywności procesów finansowo-księgowych, usprawnienie obiegu informacji dzięki integracji z systemami dziedzinowymi - wskazali dostawcy oprogramowania.

Obecnie system obsługuje około 10 mln transakcji księgowych miesięcznie, a w szczytowych okresach zapewnia księgowanie około 1 mln transakcji dziennie. Zarządzanie wszystkimi zdarzeniami księgowym dotyczy ponad 1 mln środków trwałych. Ponadto system został rozbudowany o mechanizmy umożliwiające generowanie jednego z największych plików kontrolnych JPK w kraju - 32 tys. stron za jeden miesiąc rozrachunkowy.

W ramach wdrożenia nowych rozwiązań, infrastruktura Poczty Polskiej została połączona ze środowiskiem chmurowym Microsoft Azure. "Zamiast lokalnych serwerów Poczty Polskiej wykorzystano technologię Microsoft Azure. Zastosowana platforma chmurowa Azure zapewniła możliwość dostosowania do różnorodnej skali działania i skróciła czas obsługi zadań w obszarze finansów, gdzie obciążenie systemu musi być dopasowane do kalendarza sprawozdawczości finansowej" - tłumaczy dyrektor Microsoft Dynamics w segmencie klientów biznesowych Agnieszka Zarzycka.

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Poczta Polska zakończyła wdrażanie nowoczesnego oprogramowania

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!