PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Półwysep Arabski i Polska muszą się wzajemnie poznać

Autor: Portalspozywczy.pl, Paweł Jachowski
26-04-2015 09:50

Atrakcyjność krajów Półwyspu Arabskiego dla polskich eksporterów i inwestorów gwałtownie wzrasta. Obszarami szczególnie ważnymi w kontekście współpracy gospodarczej będą w najbliższych latach m.in. przemysł wydobywczy i budowlany, ochrona zdrowia, edukacja, produkcja i przetwórstwo żywności - mówiono podczas debaty, jaka odbyła się w ramach I Forum Gospodarczego Polska - kraje Półwyspu Arabskiego podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2015 w Katowicach.

Jednym z priorytetowych rynków Półwyspu Arabskiego dla polskiej gospodarki jest Arabia Saudyjska. Do eksportowania i inwestowania w tym kraju przekonywał podczas panelu Suliman Al Angari, generał w stanie spoczynku z Arabii Saudyjskiej. Wskazał on, że obszarami, na które istnieje szczególnie duże zapotrzebowanie w tym kraju, podobnie zresztą jak w innych państwach regionu, są oświata oraz opieka zdrowotna. Zauważył, że na te dwa cele przeznaczane są ogromne środki w ramach obecnego pięcioletniego planu rozwoju Arabii Saudyjskiej, który uwzględnia strategię do 2019 r.
- W Polsce widzimy dobry poziom opieki zdrowotnej, wykwalifikowaną siłę roboczą i to wszystko może się przyczynić do dobrego rozwoju Arabii Saudyjskiej w przyszłości - powiedział saudyjski generał. Innym obszarem, w którym w jego przekonaniu wskazane byłoby pogłębienie współpracy między Arabią Saudyjską a Polską, jest przetwórstwo żywności, w tym szczególnie przetwórstwo mięsne.

Al Angari podczas dyskusji nie szczędził pochwał pod kierunkiem Polski. - To kraj, w którym można zobaczyć, jak egzekwuje się w należyty sposób prawo. Ludzie z Polski są zaangażowani w rozwój gospodarczy i korzystają z wszelkiego rodzaju możliwości nawiązania kontaktów z krajami Bliskiego Wschodu - zaobserwował generał. Dodał, że Polska jest dla Arabii Saudyjskiej coraz ważniejszym partnerem, w związku z tym, iż stała się jednym z wiodących krajów europejskich, jeśli chodzi o rozwój i szybko nadrabia dystans dzielący ją od innych, jeszcze bardziej rozwiniętych krajów.

Co zrobić, aby polskie firmy chętniej wiązały swoją przyszłość z Półwyspem Arabskim? Według Mohammeda Al Barwaniego, prezesa MB Holding Company, w pierwszej kolejności na eksportowanie lub poczynienie w tym regionie inwestycji zagranicznych powinny zdecydować się największe polskie firmy, a wówczas średnie i małe za nimi podążą. Jak jednak zauważył biznesmen z Omanu, pokaźna część dużych polskich firm należy do państwa i przejawia konserwatyzm w swoim działaniu, nie chce podejmować ryzyka - odmiennie, niż prywatne firmy. Takie myślenie trzeba zmienić.

Al Barwani dostrzegł możliwości rozwoju polskich firm w Omanie w obszarach wiercenia, wydobycia ropy i gazu. Omańczyk zwrócił uwagę na to, że mamy w Polsce trzy duże firmy działające w tym sektorze, jednak one nie tylko nie są silne w Omanie, ale nawet nie są silne w regionie. Al Barwani jako wzór w tym obszarze podał firmy z Węgier i Austrii, podpowiadając przy okazji, że polskie koncerny powinny iść podobną drogą, co one.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 973 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 161 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.