Potentaci na rozdrożu, a Polak na ratunek. Znany menedżer odmienia niemieckiego lidera

Potentaci na rozdrożu, a Polak na ratunek. Znany menedżer odmienia niemieckiego lidera
Na urystycznym rynku: tłok na ziemi, tłok w powietrzu, coraz większa konkurencja Fot. Shutterstock.com

Touroperatorzy, choć zarabiają wciąż bardzo dobrze, w Europie mają coraz bardziej pod górkę. Największa w Europie grupa turystyczna TUI AG po serii akwizycji stoi przed kolejnymi wyzwaniami. W zmaganiach z konkurencją pomaga jej Marek Andryszak odpowiadający za rynek Niemiec, Austrii i Polski. 

Burmistrz Amsterdamu zakazał otwierania w centrum miasta nowych sklepów z pamiątkami oraz fast foodów. W Barcelonie - trzecim po Londynie i Paryżu, najpopularniejszym miejscu Europy - obowiązuje zakaz otwierania nowych miejsc pobytu dla turystów. Protestujący mieszkańcy Wenecji nie pozwolili, aby statek wycieczkowy wpłynął do laguny i rzucał cień na katedrę św. Marka. Nawet pielgrzymka Drogą Świętego Jakuba budzi sprzeciw miejscowych, bo opanowali ją turyści „niechrześcijańscy”.

Szaleństwo? Tak, tyle że nie do końca... Mieszkańcy miast żyjących dotychczas z turystyki mówią: "dość!", bo chcą powstrzymać coś, co określa się mianem: overtourism. Przepełnienie...

Tłok zrobił się oczywiście dlatego, że coraz więcej ludzi może i chce uprawiać turystykę. Ale także dlatego, że z powodów politycznych i po zamachach terrorystycznych zamarły ważne destynacje: Egipt, Turcja i Tunezja, częściowo Wyspy Brytyjskie - to po brexicie, a nawet Belgia - po wybuchu w metrze i na lotnisku w Brukseli. Agencje turystyczne starają się upychać kolanem turystów gdzie indziej. Ale przecież liczba atrakcyjnych miejsc nie jest nieskończona.

Dlatego TUI Deutschland wykazuje po trzech kwartałach tego roku straty na popularnych dotąd szlakach. Działy: Europa Zachodnia (z Francją i krajami Beneluxu), Centralna (z Niemcami, Szwajcarią i Austrią) i Północna (Skandynawia) straciły na działalności operacyjnej od 57 do 119 mln euro.

Firmom turystycznym zaczyna też doskwierać tak zwana „gospodarka współdzielenia”. Chodzi o coraz bardziej ekspansywną działalność takich portali, jak Airbnb czy Homeaway, które pośredniczą między właścicielami mieszkań a turystami, przy wynajmie pokoi i domów po bardzo atrakcyjnych cenach. To także zwiększa tłok tam, dokąd turyści jeżdżą dziś najchętniej.

Na domiar złego tanie linie lotnicze mają coraz więcej propozycji dla tych, którzy szerokim łukiem omijają biura podróży i sami organizują sobie wakacje.

Zarząd TUI tryska jednak optymizmem. Nie tylko dlatego, że te działy koncernu, które nie zajmują się turystyką, są rentowne i np. rozwijają się Chiny. Także dlatego, o czym mało kto w Polsce wie, że w TUI Deutschalnd mają nowego menedżera. To Marek Andryszak, ten sam który wyprowadził na prostą TUI Poland, ba podwoił udział TUI w polskim rynku sprzedaży podróży.

W dalszej części:

  • O turystyce zagranicznej
  • O tym, co ma zamiar zrobić nowy prezes TUI Deutschland
  • O problemach i wyzwaniach stojących przed największą grupą turystyczną w Europie i tym dokąd prowadzą turystyczne szlaki?

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Potentaci na rozdrożu, a Polak na ratunek. Znany menedżer odmienia niemieckiego lidera

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.158.251.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!