PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Poznań chce odbudować pozycję na turystyczno-biznesowej mapie Polski

Autor: propertynews.pl
24-01-2015 16:19
Poznań chce odbudować pozycję na turystyczno-biznesowej mapie Polski
Fot. Scotch Mist / Wikimedia, licencja Creative Commons

Poznań, którego symbolem przez lata były imprezy targowe, chce budować swój wizerunek na nowo, tak aby miasto postrzegane było jako atrakcyjny kierunek turystyczny, a nie tylko biznesowy. Chce w ten sposób skutecznie konkurować z innymi ośrodkami w kraju. O tym jaka jest obecnie sytuacja na rynku hotelowym Poznania i co należy zrobić, aby podnieść jego atrakcyjność dyskutowano podczas konferencji Propoerty Forum 2015.

Patrząc na statystyki sytuacja na hotelarskim rynku Poznania poprawia się. Choć od czterech lat liczba hoteli (blisko 50) i pokoi hotelowych (nieco ponad 3 tys.). utrzymuje się na podobnym poziomie, stale rośnie liczba gości korzystających z ich usług. Według danych GUS w 2013 roku poznańskie hotele odwiedziło ponad 297, 5 tys. turystów krajowych i blisko 140,5 tys. gości zagranicznych. Poprawia się więc obłożenie hoteli . Według STR Global w 2014 roku wyniosło ono średnio 55 proc., podczas gdy w 2010 roku tylko 43 proc. Jednocześnie minimalnie wzrasta średnia cena za nocleg, co pozwala prognozować poprawę przychodów w branży roku bieżącym. Dzieje się to jednak nie za sprawą uczestników imprez targowych.
- Targi w ocenie hotelarzy wypadają co roku gorzej - mówił Janusz Mitulski, partner, Horwath HTL Polska. - Choć na przestrzeni czterech lat liczba odwiedzających imprezy targowe wzrosła o 20,6 proc. Paradoksalnie jednak nie przełożyło się to pozytywnie na korzystanie z usług hotelowych. Poprawa infrastruktury drogowej i skrócenie czasu dojazdu, spowodowało bowiem, że uczestnicy targów nie zatrzymują się w mieście na dłużej - tłumaczył.

Poznań potrzebuje promocji

W tej sytuacji oczekiwane są działania promocyjne i inwestycje, które pomogłyby w uatrakcyjnieniu oferty turystycznej Poznania. Wprawdzie pojawiają się już nowe obiekty jak Termy Maltańskie czy Sala Ziemi, ale to wciąż za mało.

- Walczymy o organizację największych wydarzeń kongresowych w kraju, animujemy uczelnie, aby składały swoje oferty na takie imprezy. Uaktywniamy też dziennikarzy, którzy opisują lokalne wydarzenia. Żeby pokazać wymierne efekty naszych działań potrzebujemy jeszcze trochę czasu - mówił Jan Mazurczak, prezes zarządu Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej w Poznaniu.

Wskazał też na pozytywny efekt Euro 2012, imprezy która pomogła w pozyskiwaniu turoperatorów zagranicznych, dzięki czemu liczba indywidualnych turystów zagranicznych w Poznaniu wzrosła.

Zainteresowanie miastem rośnie także wśród polskich turystów. - Mamy coraz więcej gości, którzy przyjeżdżają do Poznania na weekend. Odwiedzający chwalą miasto i ofertę gastronomiczną. Staramy się, by nasz personel był dobrze poinformowany o aktualnych imprezach i wszelkich ciekawych wydarzeniach planowanych w mieście i przekazywał te informacje gościom - mówiła Marta Klepka, dyrektor Hotelu Blow Up Hall 5050.
  • XI Europejski Kongres Gospodarczy

    13-15 maja 2019, Katowice • Spodek + Międzynarodowe Centrum Kongresowe
Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


26 711 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 187 ofert w bazie

397 708 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.