PARTNERZY PORTALU

Pozycję lidera buduje się wspólnie z klientem

Pozycję lidera buduje się wspólnie z klientem

O roli banku dla przedsiębiorstw, o bankowości inwestycyjnej i założeniach nowej strategii opowiada Michał H. Mrożek, wiceprezes zarządu Citi Handlowy .

W maju Citigroup otworzył biuro bankowości inwestycyjnej. Czy można już mówić o efektach?

- Jak najbardziej. Myślę, że przede wszystkim warto pochwalić się unikatową ofertą, jedyną taką na rynku. Zbudowaliśmy ją czerpiąc najlepsze rozwiązania z trzech filarów – działalności maklerskiej, silnej pozycji Banku Handlowego w Polsce oraz globalnej obecności Citi na świecie. Takie podejście przekłada się już na wymierne rezultaty w zrealizowanych przy naszym udziale projektach, wspomnę choćby o debiucie giełdowym wrocławskiej spółki Toya (producent narzędzi), która chce pozyskać do 100 mln zł, zrealizowanej emisji obligacji PGNiG czy planowanej emisji dla KGHM.

Te przykłady dobrze ilustrują naszą strategię, która nie ogranicza się do jednorazowych transakcji na duże kwoty, ale zakłada budowę trwałych i długofalowych relacji z klientami o różnej skali działalności.

Czym wyróżnia się oferta Citi Handlowy?

- W naszej grupie mamy jeden z największych domów maklerskich w Polsce, osoby wyspecjalizowane w emisjach obligacji, a od czerwca - ekspertów od pozyskiwania kapitału oraz doradzania przy fuzjach i przejęciach. Dodatkowo czerpiemy z globalnego know-how grupy Citi i silnej pozycji na rynku dla korporacji. Nie można jednak zapomnieć, że istotny wpływ na kształt oferty ma nowa strategia Citi Handlowy. Od stycznia kładziemy duży nacisk na zaufanie klientów i wzrost ich satysfakcji, innowacyjną ofertę oraz efektywność usług.

Kto stoi na czele bankowości inwestycyjnej Citi w Polsce?

- Szefem bankowości inwestycyjnej w BH został Paweł Graniewski, investment banker z wieloletnim doświadczeniem, pracujący wcześniej w Morgan Stanley i Daiwa Securities. W latach 90. współtworzył w resorcie przekształceń własnościowych program narodowych funduszy inwestycyjnych. Do współpracy pozyskał Marka Moroza, byłego dyrektora biura inwestycji kapitałowych w PKN Orlen.

Atrakcyjnym medialnie tematem jest sektor energetyczny. Czy Citi Handlowy jest nim zainteresowany?

- Sektor energetyczny jest nam dobrze znany – w tym roku Citi Handlowy uczestniczył m.in. w sprzedaży akcji Enei czy Polskiej Grupy Energetycznej i jestem pewien, że nie jest to nasz ostatni kontrakt w energetyce. Pozytywna dynamika wzrostu, która utrzymuje się w gospodarce wiąże się z rosnącym zapotrzebowaniem na energię elektryczną na nadal zamkniętym polskim rynku energetycznym. Coraz lepsze wyniki finansowe działających w Polsce grup energetycznych są ściśle związane z dynamiką wzrostu PKB – co przekłada się na ich atrakcyjność.

Tym, co dla nas najważniejsze, jest budowanie długotrwałych relacji z firmami, które mają dobry pomysł na rozwój.

Jaka jest tutaj rola banków?

- Obecnie banki w Polsce poszukują możliwości efektywnego wykorzystania wysokiej płynności i silnej bazy kapitałowej (średnio współczynnik wypłacalności banków przekracza w Polsce poziom 13% co oznacza iż są one dobrze przygotowane do oczekiwanego zaostrzenia wymogów kapitałowych w ramach tzw. Bazylei III). Energetyka jest sektorem, który na to pozwala – częściowo może „kosztem” innych sektorów gospodarki…
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pozycję lidera buduje się wspólnie z klientem

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.190.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!