Producent sprzętu elektronicznego ruszył po 25 mln zł z rynku kapitałowego. I już jest prawie pewien sukcesu.
- Teraz czeka nas kilka tygodni na sprawy proceduralne. Liczymy, że ofertę przeprowadzimy w pierwszym kwartale - wyjaśnia Dariusz Smagorowicz, wiceprezes firmy i jeden z jej głównych akcjonariuszy.
Pronox przygotował dwuletni plan inwestycyjny o wartości 80 mln zł. Z tej kwoty 25 mln zł ma przynieść emisja nowych akcji. - Ograniczyliśmy emisję, aby zachować kontrolę nad firmą. Mamy już porozumienia z bankami w sprawie kredytów - mówi wiceprezes.
Spółka wyznaczyła sobie dwa cele inwestycji. Pierwszy to budowa hali, gdzie montowane będą telewizory LCD, sprzedawane poprzez zagraniczne sieci handlowe. Ten projekt zostanie ukończony w lipcu, a dzięki niemu moce produkcyjne spółki wzrosną do pół miliona telewizorów rocznie. Teraz sprzedaż wynosi około 10 tys. szt. miesięcznie - czytamy w "Pulsie Biznesu".
- Odbiór całej naszej produkcji jest już zakontraktowany - deklaruje wiceprezes.
Drugi cel emisji to rozwój własnej marki Easy Touch, pod którą sprzedawane są obecnie m.in. myszki komputerowe, słuchawki czy kina domowe. Pronox planuje zwiększenie oferty, np. o lokówki czy odkurzacze, i wyjść z nią w świat - napisał "PB".