PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Spadek cen i popytu powodem mniejszego zysku Konsorcjum Stali

Autor: Piotr Stefaniak
22-08-2019 22:24 |  aktualizacja: 22-08-2019 22:58
Spadek cen i popytu powodem mniejszego zysku Konsorcjum Stali

Grupa Konsorcjum Stali odczuła spadek cen wyrobów i popytu w I półroczu 2019 roku

Fot. mat. pras.

W I półroczu 2019 r. grupa Konsorcjum Stali uzyskała 851,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów i usług wobec 911,8 mln zł w tym samym okresie 2018 r., czyli o 6,7 proc. mniej. Sprzedaż własnych wyrobów stalowych zmalała o 7,9 proc., a innych produktów dystrybuowanych i usług – o 4,5 proc.

Grupa  wypracowała zysk netto w wysokości 3,6 mln zł,  podczas  gdy w analogicznym okresie 2018 r. było to 17,1 mln zł.
Przyczyną niższych przychodów i zysku było pogorszenie warunków rynkowych oraz mniejszy popyt, informuje zarząd w sprawozdaniu dla inwestorów. Spadły cen na wyroby hutnicze, a niepewność co do dalszego ich kształtowania w I półroczu "skutecznie ograniczała skłonność klientów do większych zakupów".

Zarząd podkreśla, że głównym asortymentem kierowanym do największych odbiorców, tj. firm budowlanych i producentów konstrukcji, są pręty żebrowane, walcówki,  zbrojenia  budowlane  oraz  kształtowniki  gorącowalcowane. 

Systematycznie rośnie również  sprzedaż  i przetwórstwo wyrobów płaskich i kształtowników  zimnogiętych skierowana do odbiorców z przemysłu  maszynowego,  narzędziowego, AGD.

Ważną grupą odbiorców spółki są firmy handlowe, mniejsi dystrybutorzy stali i firmy oferujące materiały budowlane.

Patrz też: Gorsze wyniki finansowe pierwszego półrocza Konsorcjum Stali

W I półroczu Konsorcjum  Stali sprzedało 331,38  tys. ton wyrobów, o 4,7 proc. mniej niż w 2018 r., z tego 219,9 tys. ton własnych towarów (o 5,1 proc. mniej niż rok wcześniej). Największy wolumen sprzedaży własnych produktów przypadł na pręty żebrowane – 101,4 tys. ton (-1,7 proc.) i blachy – 36,5 tys. ton (-11,9 proc.).       

Zarząd podkreśla, że podobnie jak w okresach ubiegłych firma miała rozproszonych odbiorców (kilkanaście tysięcy). Sprzedaż do 10 największych klientów stanowiła ok. 12,5 proc. całkowitych przychodów, a do największego -  2,9 proc.

- Taka struktura sprzedaży pokazuje, że grupa kapitałowa nie jest uzależniona od kilku głównych odbiorców i ich ewentualna  mniejsza  aktywność  zakupowa lub utrata nie  spowoduje  gwałtownego  spadku przychodów grupy - stwierdza zarząd. 

Większa  koncentracja występuje w zaopatrzenia,  co związane jest z mniejszym rozproszeniem producentów. Trzej kontrahenci –  Celsa Huta Ostrowiec, CMC Poland oraz Riva Stahl mieli po ponad 10 proc. udziału w dostawach.

Patrz też: Dobre wyniki finansowe Konsorcjum Stali, ale na poziomie 2016 r.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • Wiktor 2019-08-23 00:15:31
    Słabo zarządzana sprzedaż=straty

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.191.150
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


9 099 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

427 668 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.