PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Technologie to oręż w walce o klienta

Autor: DlaHandlu.pl
22-05-2019 17:43
Technologie to oręż w walce o klienta
Fot. PTWP

Dzięki nowym technologiom, świat handlu zmienia się na naszych oczach w zawrotnym tempie. Personalizacja oferty, wykorzystanie Big Data, łączenie online i offline – to działania, które już teraz podejmują detaliści, by nie zostać w tyle. Wkrótce sieci handlowe - takie jakie znaliśmy do tej pory przeminą, a na rynku pozostaną ci, którzy będą potrafili skutecznie stworzyć system współpracy z dostawcami i firmami wdrażającymi cyfrowe technologie – takie wnioski padały podczas dyskusji Handel 4.0: nowe doświadczenia, digital, personalizacja, która odbyła się drugiego dnia XI EEC.

W dyskusji wzięli udział: Piotr Kondraciuk, prezes zarządu PolskiKoszyk.pl, Adam Manikowski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych Żabka Polska, Wojciech Muszyński, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej, PKN ORLEN SA, Artur Pluta, Senior Digital Marketing Manager, Jeronimo Martins, Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu, Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching. Prowadzącym sesję był Michał Pieprzny, lider zespołu ds. sektora dóbr konsumenckich, partner w Dziale Konsultingu Deloitte.
Uczestnicy panelu zastanawiali się, co może oznaczać termin „Handel 4.0” i czy nie jest on tylko sloganem. - To nie żaden slogan ani moda, to rzeczywistość. Kiedyś mówiliśmy o handlu 2.0, 3.0, teraz mamy handel 4.0. To tylko pokazuje, jak bardzo zmienia się świat wokół nas. W ciągu ostatnich 2 lat handel zmienił się bardziej niż w ciągu ostatnich 20 lat. Zmienił się nie tylko dlatego, ze pojawiły się nowe technologie, ale dlatego, że zmienia się klient, a nowe technologie tylko przyspieszają ten proces – mówił Adam Manikowski.

Wiceprezes sieci Żabka stwierdził, że Handel 4.0 definiują: bliskość, wygoda, nowoczesność i kompleksowość zakupów, wsparte technologiami cyfrowymi, które pozwalają spersonalizować asortyment pod potrzeby określonej lokalizacji sklepów.

- Mówiąc o rewolucji 4.0 musimy mieć na uwadze, że nie może ona dotykać tylko jednego aspektu, ale powinna dotyczyć całej firmy, w tym np. także zarządzania talentami. W Żabce już jakiś czas temu stworzyliśmy cały dział zaawansowanej analityki, by przygotować firmę do wprowadzenia nowych technologii. Bez tego nie moglibyśmy korzystać z takich rozwiązań jak algorytmy czy sztuczna inteligencja – tłumaczył Adam Manikowski.
[...]

Pełna relacja z sesji "Handel 4.0: nowe doświadczenia, digital, personalizacja" dostępna jest na portalu DlaHandlu.pl
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • bredzenie od rzeczy 2019-05-22 20:10:43
    "Zmienił się nie tylko dlatego, ze pojawiły się nowe technologie, ale dlatego, że zmienia się klient, a nowe technologie tylko przyspieszają ten proces" - za przeproszeniem ale pieprzenie kotka przy pomocy młotka. Zmiany które zachodzą wymuszają zmianę zachowań klientów, bo takie mają widzimisię przemysł technologiczny, cyfryzacja i marketing. Klient się nie zmieniał i nie zmienia, zmiany są usilnie wymuszane, wprowadza się je bez pytania kogokolwiek o zdanie czy zgodę - idzie moda to na hura wszyscy muszą małpować.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.75.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


26 423 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 218 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.